torstai 31. maaliskuuta 2011

Tässä se nyt on, mun uusi LEIKKIKALU

Vihdoinkin sain sen kotiin, nimittäin janomen peitetikkikoneen. Vaikuttaa kivalta peliltä näin vasta muutaman sauman ommelleena. Säädöt olivatkin jo heti valmiina, lähdin vain ompelemaan. Nyt olen ommellut kolmella neulalla ja pian pitäisi kokeilla ottaa yksi neula pois. Ohjekirjaa on kovin luettu. Katsotaan miten käy. Mulla on myös resorin kääntäjä, vielä ei ole ollut aikaa siihen perehtyä, miten asennetaan paikalle. Kokeillaan näitä suoraompelia ensin. Projektina korjata kaikki katkenneet ompelet lasten vaatteista.




4 kommenttia:

  1. Mikä peitetikki kone oikein on? Sen mä tiedän että sillä voi ommella koristeompeleita mutta onko siinä jotain muita ominaisuuksia? Mitä sillä voi tehdä...?

    VastaaPoista
  2. Oon huono vielä kertomaan, mutta sillä saa huoliteltua helman ja hihan suut siten, että oikealle puolelle tulee 2-3 suoraa tikkiä niinkuin kaksoisneulalla ommeltaessa ja nurjalle puolelle tulee saumurin näköistä tikkiä. Kaupan valmispaidoissa on käytetty samantapaisia koneita.

    Lisälaitteille" resorinkääntäjillä" mitkä pitää ostaa erikseen saadaan ommeltua sellaista jälkeä resoreihin kuin kaupan paidoissa on. Mulla on sellaisen kapea malli, mutta vielä en ole ehtinyt sitä kokeilla.

    Mä kyllästysin kaksoisneulalla ompelemaan/huolittelemaan helmoja, koska ne aina pesujen jälkeen rupesivat ratkeamaan ja sitten piti korjata ja ommella uudelleen.

    google haulla varmasti löytyy oikeampaa tietoa mitä mulla on :)

    VastaaPoista
  3. Ok, vähän sitä mitä mä ajattelin. Jos olisi ylimääräistä rahaa niin minäkin ostaisin!! Oliko kallis?

    VastaaPoista
  4. Maksoin 499e ja matkahuoltokulut 28e. Minäkin säästin rahaa tähän koneeseen ja vihdoinkin sain ostettua sen.

    VastaaPoista

ILAHDUN KOMMENTEISTA, KÄVÄiSE TOISTEKKIN :)